må lage noe som noen kommer hit for å oppleve – en skikkelig opplevelsespark sier Linda med et lurt smil. Mer vil hun ikke røpe. Er-An en merkevare og en attraksjon Konseptet handler om mye mere enn gode matopplevelser. Her er det Rock’n roll, konserter, 4 juli markering og til og med «burning» ute på parkeringsplassen. Er-An er et differensiert konsept og en sterk merkevare. Linda ble blant annet spurt om hun ville utvide med en lokasjon på Flesland, men Linda takket nei, hun ønsket i stedet å investere mer i dagens virksomhet, som hun har store fremtidige planer for. Fra påske til jul jobbet jeg og min datter 12-16 timers dager. Når julen endelig kom og vi skulle unne oss noen dager fri kollapset vi og sov oss igjennom hele romjulen. -Suksess kommer ikke av seg selv! Det er hardt arbeid sier Linda. Investerer i kompetanse Kjøkkenet er hjertet i bedriften og derfor investerer vi i gode kokker. Vi jobber også med å få faglærte servitører og jobber for at våre ansatte skal få tatt fagbrev. Videre kan Linda fortelle om viktigheten av å ha det gøy på jobb. Vi må ha god stemning og masse humor for det skal smitte over på gjestene våre. De ansatte er mine verktøy og de må man ta godt vare på sier Linda. Orkla og Er-An utviklet ny burger Burger er et signaturprodukt hos Er-An, hvordan vil du Linda beskrive en god burger? En god burger er saftig og smakfull, kjøttfull og litt grov. Vi er så glade over å ha fått lov til å være med å utvikle den nye burgeren til Orkla Foods, Stabburet Beef Hamburger. Vi er veldig fornøyd med resultatet! En skikkelig restaurantburger som også er enkel og rask å steke. På menyen til Er-An finner vi en bred hamburgermeny med masse digg tilbehør, som søtpotetfries, blåmuggost, hjemmelaget Chipotle dressing og mye, mye mer. Og menyen den moderniseres – Til påsken lanseres en ny spennende smakskombo på menyen som vil begeistre kundene sier Linda lurt, men hun vil ikke røpe hva kokkene hennes har satt sammen. Lindas Tips • Har du en ide – jobb videre på den og ikke la deg skremme • Ta ting helt ut – vær modig og gjør noe som er annerledes • Team opp med gode samarbeidspartnere og vær lojal mot disse • Bruk PR aktivt for å bygge interesse • Stop aldri å videreutvikle konseptet • De ansatte er dine viktigste verktøy – ta godt vare på dem • Ikke vær redd for å leie inn kompetanse