s.6 KiMs Potetgull Salget av potetchips øker med 10% og varer hele sommeren. Det selges 160.000 flere poser til sommeren enn resten av året. Bredt utvalg er viktig til sommeren: 23% av forbrukere syntes det det er kjedelig å kjøpe samme produkt hver gang. Chips er kategorien i dagligvare­ handelen med 2. høyeste impuls- grad – synlighet er ekstremt viktig for salg. Fakta Salgstips Kims-merket støttes med 24 millioner kroner i media i perioden – bidrar til å få opp etterspørselen av produktene. Anbefalte butikkplasseringer: Kald drikke: Chips spises i stor grad sammen med brus og øl, spesielt til sommeren. I kundestrøm, FØR snackshyllen (mange som ikke besøker snacks­ hyllen, bidrar til økt penetrasjon). Kims Familiechips 5958006106 KiMs Mexcian & Sour Creme & Onion, 1/1-pall EPD: 5007208 5958006241 KiMs 250g Potetchips 3 varianter, 1/1-pall EPD: 4827374 Coop: 6961346