s.3 Nyheter Nidar Utsøkte Appelsinmarsipan skal rekruttere nye brukere og skape kategorivekst på marsipan til påske, slik vi så serien gjorde julen 2016*. Nidar Utsøkte treffer en mer kvalitetsbevisst forbruker med høyere betalingsvilje. Kvalitetsprodukter innen marsipan er sterkt etterspurt av forbruker, og forbruker ønsker friskere smaker. Nidar Sesongmarsipan har flott verdivekst siste tre år – både i markedet totalt og på kjedenivå. Vekst på 9,5 % i 2016 vs. 2014. Økning i verdi sammenlignet med 2015 er naturlig med tanke på priskrigen i 2015. Penetrasjon på Nidar Marsipan øker med 11,35 % julen 2016 (OCSN Shopper-research). Nidar Utsøkte entrer påsken! *Nidar Utsøkte skapte kategorivekst julen 2016 3 62 5959054384 EPD: 4937611 Coop: 7018541 Nidar sesongmarsipan jul – per kjede Nielsen salg i verdi uke 40-52/53 Coop 120000 100000 80000 60000 40000 20000 0 2014 2015 2016 NG REMA 1000 Totalt DVH & KBSC 9,5% 14,9% 6,2% 44,9%