Kassesonen er mer enn tyggegummi og pastiller! s.3 Kategorisider - STYKKSAKER - SMÅSULTEN (barer og nøtter) Husk at vi også har mange andre produkter som passer perfekt i kassesonen! Kassesonen – Back to basic Den daglige jobben (basics) gir mest effekt gjennom året! I KASSASONEN: A: skap oppmerksomhet med varetrykk. B: følg planogram for ryddig og oversiktelig hylle. C: bruk prislabel og nyhetsmarkering for økt synlighet og overbevisning. PÅ GULV: A: skap oppmerksomhet med plassering i kundestrøm. B: sikre ryddig og fristende eksponering for lett orientering. C: bruk prislabel og nyhetsmarkering for økt synlighet og overbevisning. Kassesonen er siste mulighet for å påvirke shopper i butikk. 40 % av alle som er innom butikk tar den korte handlerunden – det er viktig med eksponering av høyimpulsprodukter i kassesonen. Stykksaker/sjokoladebarer og nøttebarer er relevant for alle – hele dagen – hele uken. Sunnhetstrend gjør at forbruker ønsker sunnere alternativer som nøtter og sunne barer. Eksponer produktene i kassasonen og sannsynligheten for plukk. Treffer shopper som er på utkikk etter raskt energipåfyll (i farta) – viktig med synlighet da de fleste som er «småsultne» ikke har bestemt seg for produkt på forhånd. Husk å alltid sjekk at det er småsulten på pigg i kassasonen. Rulleringen er høy og vi må alltid sikre at det er nok varer på pigg. God brutto!