s.2 Kategorisider Godteri, snacks og kjeks har i snitt en impulsgrad på 65 % - dette er betydelig høyere enn snittet i dagligvarehandelen (45 %). Tyggegummi og pastiller Chips Kjeks Sjokolade/ Sukkervare (i poser) Impulsgrader (i %) Godteri løsvekt Nøtter (i pose) Snitt DVH 45 % 72 68 67 61 58 66 Høy impulsgrad på våre kategorier! Husk viktigheten av kassesonen! Kassesonen er det området i butikk med høyest impulsgrad – hele 72 %. Kassesonen er siste stoppested i butikk – store muligheter for å påvirke shopper til å «toppe» handlekurven. Kassesonen ligger på den korte handleruten – shopper MÅ gjennom kassesonen uansett om det er storhandel eller en kjapp tur innom butikken. Tyggegummi og pastiller er små enheter til lav pris – lav barriere for plukk. God brutto og lønnsomhet for kjøpmann! Orkla Confectionery & Snacks er totalleverandør av egnede produkter til kasse­sonen, tenker helhetlig og har stor kategorikunnskap om kassesonen. - Tyggegummi - Pastiller - Sjokoladebarer - Sunnere energi- og nøttebarer - Små nøtteposer